Pārdomas par copi

Pārdomas par copi

pirmdiena, 2015. gada 13. jūlijs

Nexus

Copē nav sīkumi un mazsvarīgas lietas. Viennozīmīgi ļoti svarīga lieta ir apģērbs. Te es nedomāju gluži apakšveļu, bet tieši ārējo slāni, ko mēs velkam braucot uz copi.Turklāt tieši specializētu apģērbu copmaņiem. Principā ja apskatās veikalu piedāvājumu, tad nav nemaz tik daudz labu apģērbu zīmolu, no kā var izvēlēties. Protams, Norfin. Noteikti vislielākā izvēle, gan modeļu, gan izmēru klāstā. No Norfin var iegādāties gan ziemas kostīmus, kas iztur lielus mīnusus, gan lietus noturīgos vasaras apģērbus. Principā Norfin arī ir pietiekoši ērts un pārdomāts apģērbs. Geoff Anderson - dāņu zīmols, ar ļoti lielu pieredzi apģērbu ražošanā. Šī zīmola izstrādājumi vienmēr ir ērti copmanim, turklāt laikapstākļus izturīgi. Tad vēl ir pieejami daži Daiwa modeļi, kas ir ļoti kvalitatīvi, pārdomāti. Un pašā noslēgumā gribu pakavēties pie Shimano Nexus apģērbu sērijas. Jāsaka ka Nexus ir vieni no zināmākajiem apģērbiem. Nexus ir augstākās kvalitātes apģērbi, ražoti gan no parastākiem lietus, vēja necaurlaidīgiem materiāliem, gan arī no Gore-Tex. Par pēdējo laikam nav jāskaidro - lielisks materiāls, ar ko nekad neizmirksiet, vai vējš neizpūtīs cauri. Liela daļa Nexus apģērbu tiek ražoti speciāli priekš Japānas tirgus. Šajā sērijā ietilpst dažādiem gada laikiem un temperatūram domāti apģērbi, termoveļas, cepures, zeķes un pat glābšanas vestes. Visi Nexus kostīmi tiek apzīmēti ar STRV sistēmu. Šī ir Shimano izdomāta komforta līmeņa sistēma. Attiecīgi pēc indeksa, un tabulas var pateikt kādā temperatūrā jutīsieties komfortabli ar attiecīgo kostīmu. Papildus vēl tas, ka pērkot Shimano termoveļu vai apakšējo slāni, šo apģerbu indekuss var pielikt klāt kostīma indeksam, kas attiecīgi dos komfortu pie zemākiem apstākļiem. Reāli dabā šīs sistēma strādā tikai daļēji, jo jāsaprot, ka katram cilvēkam tomēr
Nepārspējamais Gore-Tex
ir nedaudz savādāka aukstuma/karstuma sajūta. Es esmu nedaudz salīgāks, un man ļoti nepatīk salt, tāpēc man vienmēr vēsā laikā prasās kāda termoveļa, arī ja Nexus ir siltināta odere. Otra svarīga lieta ir apģērba izmēri. Nexus tiek tirgoti japāņu izmēros, kas ir mazāki par mūsējiem. Japāņu LL izmērs atbilst mūsu L, un 3L izmērs - XL. Kad es pirku savu Nexus, bija izmēru dilemma, jo LL izmēram man jaka bija par mazu, bet 3L izmēram bikses nedaudz par lielu. Rezultātā es paliku pie 3L jo tomēr ja jakai piedurknes ir par īsu, nu tad nav īsti labi. Ieteiktu šos noteikti uzmērīt pirms pirkšanas, kaut vai eBoat vai Elkor veikalā, kur uz vietas ir pieejami daži modeļi.
   Personīgi es biju meklējumos pēc viegla, lietus necaurlaidīga kostīma, kurš būtu ērts, nebūtu masīvs, un kuru varētu izmantot lietinās vasaras dienās, vai arī pavēsos rītos. Par cik mans vecais apģērbs bija nokalpojis kādus piecus gadus, un jau sāka laist pa vīlēm. Pētījis piedāvājumu es nosliecos uz vienu konkrētu Nexus RA-118 modeli. Šis ir izgatavots no Gore-Tex, līdz ar ko mitrumizturība ir 28 000 mm. Principā pat zem lietus gāziena es būšu sauss un jutīšos labi. Šim Nexus iekšpusē nav siltinājuma, ir tikai tīkliņveida odere. Jakai ir ērta, regulējama kapuce, kuru var arī noņemt. Principā lietus laikā saregulējot kapuci, nekas
Ļoti ērta, regulējama kapuce
nekur nešļūc uz priekšu, un var mierīgi copēt. Tāpat ir regulējamas piedurknes, var savilkt piedurkņu galus, lai ūdens un vējš netiek iekšā. Rāvējs ir izmantots parastais YKK, bet viņam priekšā ir dubultā aizloce, kas izslēdz mitruma iekļūšanu. Jakā ir atsevišķa kabata mobilajam telefonam, iekšpusē kurai ir aukla ar karabīni telefona pistiprināšanai. Tāpat ir divas palielas sānu kabatas. Jakai vēl ir iešūti speciāli rāvējslēdži, kas ir domāti glābšanas vestei. Idejiski sanāk ka glābšanas vesti pa taisno savieno ar kostīmu. Tiesa jāsaka uzreiz ka ne visas vestes varēs savienot. Es savējo nevarēju, tīri tādēļ, ka rāvējslēdža kuģītis atrodas otrā pusē. Nexus vestes noteikti var savienot ar kostīmiem. Biksēm ir regulējams viduklis, kas atļauj pielāgot savām vajadzībām jostasvietu. Ir spiedpogas aizdare un rāvējslēdzis, kas krietni atvieglo dzīvi attiecīgos momentos :) Tāpat ir ar rāvēju un regulējamu atloci aprīkotas bikses. Ērti var viņas vilkt virsū, piemēram, treking apaviem vai putu zābakiem. Biksēm ir divas ērtas kabatas ar aizlocēm.Viss šis kostīms satilpst vienā maisiņā, kas izmēru ziņā ir salīdzinoši mazs, un ērti paņemams līdzi.
   Noslēdzošais jautājums, protams, ir cena. Skaidrs ka jebkurš Nexus, Daiwa, Geoff Anderson apģērbs būs dārgāks par Norfin. Iemesli ir vairāki, bet šeit es drīzāk gribu uzskaitīt šo apģērbu plusus.
Bikses ar regulējamu jostasvietu un starām
Viennozīmīgi tas ka ja izvēlēsieties iegādāties Gore-Tex materiāla apģerbu, vienmēr nebūs nekādas problēmas ar norādītajiem rādītājiem. Tāpat šis apģērbs, pie normālas ekspluatācijas, kalpos gadiem ilgi. Šis apģērbs ir kvalitatīvās. Kaut vai tīri pēc gatava produkta, var apskatīties kā viņš ir nošūts, sašūts. Ir izmantoti daudz un dažādi risinājumi, lai būtu ērtāk un praktiskāk lietojams. Tāpat viņš ir augsti funkcionāls. Skaidrs ka cena salīdzinoši ir augsta, un te jau katram ir jāizsver sava rocība, kā arī tas cik daudz tiks lietots apģērbs, kādos apstākļos. Ilgtermiņā šie apģērbi būs noteikti izdevīgākais pirkums.
   Pēc pirmajiem lietiem, varu secināt, ka šis kostīms ir tieši tas ko man vajadzēja. Es paliku sauss un silts. Un tas arī bija mērķis. Tagad esmu jau noskatījis nākošo Gore-Tex Nexus kostīmu, kurš jau būs tāds starpsezonu variants. Ar kuru varēšu copēt rudenī no laivas, un agrā pavasarī no krasta.



Speciālie rāvēji glābšanas vestei
Šāda somiņā ietilpst viss kostīms
Priekš mana auguma vispiemērotākais ir 3L izmērs, jeb XL

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru