Pārdomas par copi

Pārdomas par copi

trešdiena, 2015. gada 5. augusts

Daugava | Zandarti

Pēdējos pāris copes izbraucienus esmu pavadījis tieši Daugavā, veltot gana daudz laika zandartu un asaru ķeršanai. Nevarētu teikt ka zivju aktivitāte būtu super laba, bet nav arī tā ka tukšā jābrauc krastā. Pamatā visa cope un aktivitāte notiek tieši agros rītos, vai arī salīdzinoši vēlā pēcpusdienā. Es pēdējās reizes esmu izvēlējies copi tieši šajā laikā. Kaut kā man patīk industriālās copes romantika, un vēl saulriets ostā medījot zandartus :) Pamata tehnika zandartiem ir dropšots. Vismaz man viņš ir viss rezultatīvākais. Ar džigu var strādāt, tas arī nes rezultātus, bet vismaz man stipri mazākus. Starp citu pēdējā laikā esmu pieķēris sevi pie domas, ka esmu palicis par slinku lai pats sietu dropam sistēmu, līdz ar ko lieliski noder iegādājamās jau gatavās sistēmas veikalos. Viņas ir pieejamas ar dažādu izmēru dropu āķiem un fluorokarbona diametriem. Viss kas atliek piesiet pie pamatauklas, un ievērt dropa svinu. Mānekļu ziņā pēdējās reizes man ļoti labi strādāja Lunker Hunt Bento un Megabass Hazedong 4'' silikona mānekļi. Pēdējās copes testēju arī tādu mānekli, kā sava veida ratlinu, bet veidotu no silikona - Biwaa Divinator. Māneklis ir pieejams dažādos svaros, kur mazākais ir 9 grami, lielākās stipri pāri uncei. Visi viņi ir grimstošie. Pirmajā copē šiem mānekļiem sevi neizdevās pierādīt, bet otrajā jau parādījās pirmās copes uz viņiem, un zemmēri. Katrā ziņā ratlinu jeb vibration vobleru tēma man vienmēr ir likusies gana interesanta un perspektīva, līdz ar ko ar šiem mānekļiem noteikti turpināšu strādāt, un ceru ka rezultāti neizpaliks. 
 Asaru frontē viss bez izmaiņām - ja atrod pareizo lokāciju tad ašukus var dabūt, gana daudz un dažādos izmēros - daudzi no kuriem pārsniedz 500 gramus. Es viņus ķeru uz klasisko mikrodžigu, vietām vieglo džigu - kaut kā tas man liekas pateicīgāk :)
   Tradicionālie izbraucieni Ķīšezerā nedod gaidītos rezultātus - pārsvarā ķeras mazie asari, un ja godīgi tad pēdējā laikā galīgi vairs nav saspringums uz viņiem un tieši pēc asarus copes Daugavā :) Zandartu esam mēģinājuši izsēdēt līdz pašam vakaram ezerā, bet vairāk kā ar zemmēriem un tukšām copēm nekas nerezultējas. 
   Pēdējo rindkopu gribu veltīt tādai lietai kā spinings priekš drop šota. Skaidrs ka arī šeit katram ir sava gaume, savas lietas, kam tiek dota priekšroka. Es gribu izklāstīt savu skatījumu uz šo punktu. Tātad ja runājam par garumu spiningam, es palieku pie sava iemīļotā 7'6''. Zinu ka citi izmanto garākus - pāri pa 8' spiningus. Šeit es redzu pielietojumu dropam no krasta, no laivas manuprāt par garu un lieki. Kas attiecās uz īsākiem kātiem - kaut kā man neiet pie sirds jeņķu stils ar dropa kātiem līdz 7' - pārāk jau īsi un kokaini man viņi liekas. Testa diapazons principā ir vajadzīgs gana liels. Manam spinim tas ir 5-28 grami. Šī vajadzība izriet no vienas no pamatprasībām dropa spinim - spicītei ir jābūt maksimāli jutīgai, tievai, lai varētu redzēt vismazāko copi, bet pašam spiningam gana jaudīgam, lai veiktu asu piecirtienu un pie tā visa vēl izkustinātu pie grunts esošo svinu. Līdz ar to jaudai vajadzētu būs medium vai medium hard - viss atkarīgs cik smagus svinus izmantojam. Kas attiecas uz akciju - man patīk fast spiningi. Kaut kā tomēr man labāk patīk spices kustības pie copes. Pie pieciršanas ar šiem ir jāpiešaujas - tas jādara strauji un bez liekas domāšanas :) Extra fast principā ir gana vēlams. Vēl maza nianse - spininga rokturis - ir daudz ērtāk dropot ja šis rokturis ir gana īss, un noteikti nepārsniedz elkoni. Zinu ka daudziem garākiem spiņiem ar lielākiem testiem ar šo ir problēma. Kas attiecas uz modeļiem, tad šeit liela izvēle ir no amīšu St. Croix. Ja raugāmies Japānas virzienā, tad iesaku papētīt tip run tehnikai domātos spiningus. Šobrīd tieši vienu tādu iegādāšos.

Mans šībrīža dropa spinings Tiro

Lunker Hunt Bento
Šāds bēdīgs asaris nāk no Ķīšezera :)
Interesantais Biwaa Divinator. Zandartu gadījumā es pievienoju vēl vienu
trīsžuburi galvas daļā.

2 komentāri:

  1. Sveiks. Kaut kur blogos lasīju, ka Tev ienācies Tiro nuovo gonts 762m 2. 29M lb 5-28gr fast spinings. Gribētos zināt kā viņš salīdzinājumā ar veco Tiro gots-762m 2. 20M 6-16lb 5-28gr fast ?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Iekopēšu atbildi no CL:
      Salīdzinot ar iepriekšējo modeli, Nuovo blanka ir savādāka. Nuovo ir salīdzinoši asāks. Blankas sieniņas ir palikušas nedaudz biezākas, kas jutību neietekmē, bet izturību gan. Tāpat Novo ir titāna gredzeni ar torzite ieliktņiem.

      Dzēst