Pārdomas par copi

Pārdomas par copi

pirmdiena, 2014. gada 1. septembris

Par Norfin

   Rudens tuvojas, vai ne? Lai gan augusts, bet ārā jau var just tādas pamatīgas rudens vēsmas. It sevišķi agros rītos un vēlos vakaros. Lietus arī pamatīgi līst - daudzos ezeros stipri pacēlies ūdenslīmenis, upēs tas pats. Bet tas viss piederas pie lietas. Augstākminēto iemeslu sakarā, gribu uzmest pāris rindas par copes apģērbu, kas ir ļoti svarīga lieta. Vismaz man noteikti, jo pēc dabas esmu gana salīgs, un vismazāk man patīk nosalt vai palikt slapjam copējot.
 
Ūdensdrošie rāvējslēdži. Ļoti pārdomāta
kapuce.
Sāku meklējumus sev piemērotam kostīmam - starpsezonai. Principā agrs pavasaris, rudens. Manas pamatprasības bija gana vienkāršas, lai drēbe nelaistu cauri ūdeni, elpotu, un būtu pietiekami ērta nēsāšanā. Siltumu var lieliski katrs pats regulēt ar termoveļām. Izskatīju dažādus piedāvājumus, lielākoties no ārzemju internet veikaliem, bet rezultātā atgriezos tepat pie nosacīti mūsējā Norfin. Man ir bijuši kādi 3 dažādi Norfin kostīmi - gan ziemas, gan starpsezonu, un vienmēr man kvalitāte ir apmierinājusi. Šoreiz izvēle krita uz tolaik jauno Verity. Divdaļīgais kostīms no Nortex Breathable materiāla, kas sola labu ūdensnecaurlaidību kā arī to ka nevajadzēs pārlieku svīst. Pieejams viņš ir divās krāsas - sarkanā un melnā. Izvēlējos sarkano, lai ir spilgtāks un pamanāmāks. Tīri no sausajiem skaitļiem - mitrumizturība - 10'000 mm, elpotspēja - 8000 g/m2/24 h. Salīdzinoši šie skaitļi, protams, atpaliek no Gore Tex materiāla izstrādājumiem, bet arī cena Norfin ir stipri zemāka.
   Tagad pie prakses. Kopumā kostīms man patīk. Visas savas funkcijas viņš veic. Neesmu viņā vēl nosalis vai izmircis, kaut gan ir copēts arī smagos laikapstākļos. Iekšpusē viņam ir Holofil pildījums, kas ir gana silts. Kādās temperatūras viņu var lietot? Zemākā temperatūra bija +8 grādi, zem šī man bija temoveļa Shimano Breath Hyper +C, un vēl flīsa augša arī no Norfin - nemaz nelikās auksti. Kad temperatūra ir robežās +12 - +15 lietoju tikai Shimano termoveļu, un jūtos ļoti komfortabli. Ūdeni
Zem padusēm ir rāvēji
papildus ventilācijai.
kostīms nelaiž cauri, ir būts 3 stundas zem riktīga lietus - iekšā viss sauss. Svīšana. Šeit bieži vien ražotājiem gadās problēmas, ar to ka ir norādīti vieni skaitļi, bet reāli iekšpusē copmanis svīst. Protams, ir tas arī atkarīgs no paša cilvēka organisma, kā arī vai ir izmantotas termoveļas. Manā gadījumā ar Verity, varu teikt ka viņš tiešām labi elpo, un vienīgais kad iekšpusē svīstu, ja teiksim ar viņu aktīvi pārvietojos, kas gadās gaužām reti. Ļoti ērti ir tas, ka var regulēt biksēm vidukļa izmēru. Man patīk kad biksēm ir sānu kabatas. Jakai ir lērums ar kabatām, kā arī beidzot ir parādījušies D gredzeni, aiz kuriem var piekabināt, piemēram, knaibles, lip grip vai kādas citas lietas. Aizmirsu pieminēt ka gan jakai, gan biksēm ir ūdensdrošie rāvēji. Jakai ir iekšējās manžetes, līdz ar ko vējš netiek iekšā. Ir kapuce. Viņu var noņemt, un ar gumiju palīdzību dažādi regulēt - ērta lieta. Tagad par mīnusiem - tādi arī ir. Pirmais - bikšu gali neregulējas. Agrāk bija kostīmiem ar velcra līplentu bikšu gali, kurus varēja savilkt cik vajadzēja. Šim te vairs tā nav. Personīgi man šī lieta diezgan maz uztrauc, jo es principā gandrīz vienmēr valkāju treking zābakus - gan laivā, gan copē no krasta. Līdz ar ko šāds risinājums mani apmierina. Bet zinu, copmaņus, kas pieturās gumijniekiem, vai putu zābakiem, un tad nākas zābaku vilkt pa virsu biksēm. Otrs ir nosacīts mīnuss - krāsa.
Biksēm ir kabatas - tas mani
pat ļoti priecē.
Protams, kostīms ir divās krāsās pieejams - sarkanā un melnā, un tā ir katra paša izvēle kādā krāsa viņu pirkt, bet par sarkano varu teikt ka viņu samērā atri smērējas. Kostīms paliek netīrs, un skats vairs nav tas smukākais. Neliela atkāpe - mazgāt šos te visus membrānaudumus mājās nevajag - jānes ir uz ķīmisko tīrītavu, tur cilvēki māks tīrīt šādas lietas. Turklāt man nav laika lai viņu bieži tīrītu, līdz ar ko ir viņš tāds kāds ir :) Pēdējais, kas man nepatīk, biksēm un jakai ir tikai viens rāvējslēdzis, respektīvi nav otrs slēdzis, lai no apakšas uz augšu atvērtu teiksim bikses. Nu kuros brīžos tas ir neērti, lieki paskaidrot :)  Tīri kvalitātes fēlerītis man notika ar jakas apakšējo gumiju, kas savelkt viņu ciet, no apakšas. Samērā ātri man tā gumija vienkārši izplīsa laukā, līdz ar ko savilkt vairs nevar. Protams, var teikt ka pa stingru vilku vai vēl kaut kā nepareizi izdarījos, bet tomēr...
   Secinājums - ļoti labs starpsezonu kostīms. Ērts lietošanā, pārdomāts. Ja skatāmies ko tad citu var izvēlēties, tad no labām lietām nav tā ka būtu
Biksēm var regulēt platumu un vidukli.
Ļoti noderīga lieta, lai katrs pats
varētu piemēroti bikses savām
vajadzībām.
liela izvēle. Alternatīva, protams, ir Shimano Nexus sērijas kostīmi, ar vai bez Gore Tex materiāliem. Viņi ir ļoti pārdomāti, ērti, un protams, no Gore Tex. Nexus līdz ar ko būs mans nākošais testa objekts :)  Vēl ir Geoff Anderson kvalitatīvi kostīmi. Tāpat amerikāņu Patagonia, Simms. Katrā ziņā šie visi ir stipri dārgāki par Norfin, kas ir absolūti labs izstrādājums.

1 komentārs:

  1. Arī mana izvēle krita uz šito un esmu pilnīgi apmierināts. Ir būts gan stiprā lietū, gan stiprā vējā un nevienu sliktu vārdu nevaru pateikt. Viena nianse, kas jāievēro droši vien ar visiem lietus apģērbiem - ārējai kārtai nedrīkst neko spiest virsū (somas lences, piemēram). Kad es biju uzstūķējis uz jakas GoPro ar pleca siksnām, tad tajās vietās lietus laikā mitrums izspiežas cauri. Jaka labi noder arī agros un dzestros vasaras copes rītos.

    AtbildētDzēst