Pārdomas par copi

Pārdomas par copi

otrdiena, 2014. gada 18. marts

Jaunā sezona - spiningi

   Turpinu iepazīstināt ar savu inventāru topošai sezonai - šoreiz runa būs par spiningiem. Copē izmantoju diezgan daudz, dažādus kātus, kur katrs ir domāts savam mērķim. Tad lūk šoreiz šajā rakstā aprakstīšu galvenos instrumentus, ko izmantošu LR čempionātā spiningošanā no laivām.
   Sāksim ar smago galu pakāpeniski pārejot uz viegliem rīkiem. Tad lūk tviča kāts man būs Lamiglas Excel. Par šo modeli biju rakstījis jau iepriekš, kā arī visu pagājuši sezonu aktīvi ar viņu darbojos. Kāts ir viendaļīgs 6'6'' pēdas jeb 198 cm garš. Jāatzīst ka šis garums man vislabāk patīk tvičojot. Tests kātam ir 5-17 grami, kas ir gana klasisks, bet tai pat laikā kāts piedod pārslogošanu, turklāt diezgan ievērojamu. Nesaku ka to vajag darīt, bet ja kādreiz vajadzība spiež tad var. Blanka kātam ir ļoti jutīga, man arī patīk blankas akcija, kas principā ir fast bet viņa nedaudz ir cietāka, kas dod citu rāvienu lielākiem vobleriem. Furnitūra ir augstā līmenī, un savas funkcijas pilda lieliski. Pamatā šo kātu lietoju vobleriem, lielākoties mailēm, no 110 līdz 120 izmēram, bet kā jau minēju ja ir nepieciešamība ar viņu var izdancināt arī mazākas 90 mailes, vai lielākas 130. Manuprāt tieši 110 izmērs ir gana interesants un optimāls tāpēc arī šo lietoju mačos. Šim kātam tiks skrūvēta virsū Daiwa Certate'13 2508PE spole.
 
Nosacītais universāls man ir Graphiteleader Tiro. Manā arsenālā ir 762M modelis, jeb 229 cm garš, ar testu 5-28 grami. Nu ko te lai piebilst, kāts ir augstā līmenī, ražots Japānā. Pati blanka ir ļoti informatīva, jutīga. Principā jūt pašus mazākos zivs piesitienus, tai pat laikā kāta apakšējā daļa ir pietiekami jaudīga lai savaldītu lielas trofejas, vai ātrāk izvilktu līdaku no zālēm. Tai pat laikā kāts ir pietiekami viegls - 109 grami. Fuji spoles turētājs un K tipa auklas pretapmešanās gredzeni liekus komentārus neprasa. Šim kātam pamatā tiks liktas virsū parastās gumijas ar offset āķiem vai džiggalvām, dažādi bleķi, karotes. Lieki piebilst ka ar šo uzdevumu kāts noteikti tiks galā, par to nešaubos. Spole šim ir izvēlēta Daiwa Certate'13 2508PE modelis.
 
Pārejot pie vieglākām mantām, light jeb vieglajam džigam esmu izvēlējies Yamaga Blanks Blue Current 76/Ti modeli. Kāts ir ražots Japānā, ir izmantota ļoti viegla un jutīga blanka, kuras sastāva ir 99% karbons. Pats kāts sver nieka 76 gramus. Tests šim ir 0.8 - 10 grami, pēc pāris testa copēm, esmu secinājis ka viņš tiek galā ar 10 gramu čeburatoru un 3.5'' gumiju. Fuji K gredzeni titāna ietvaros dod maksimāli labu metienu. Izmantojot 8 dzīslu pīto auklu, ar šo kātu var mest ļoti tālu, kas arī bija mana prasība izvēloties jauno kātu. Pamatā, kā jau minēju, šis būs light džigam domāts instruments, tai pat laikā es viņu izmantošu vieglajai teksasas sistēmai kā arī otvadnoj povodok sistēmai. Šādam kātam ir grēks likt ko smagu virsū, tapēc viņam tiek Daiwa Exist'12 2506 izmērs, kas ir ļoti viegla spole.
 
Nu un paliek pēdējais kāts - mikrodžigam domāts. Godīgi sakot vēl neesmu izvēlējies ar ko pamatā strādāšu, jo man ir divi kāti, bet pagaidām domāju ka tas būs Palm's kāts. Šo kātu, godīgi sakot, ieguvu spiestas vajadzības dēļ, un nopirku viņu mazlietotu. Par cik toreiz bija nepieciešams kāts tad šis bija ātrākais ko varēju dabūt. Bet nu pēc pāris dienām, cītīgi ar viņu strādājot, kaut kā man viņš iegula labi rokā un arī sirdī. Es pat īsti nevaru pateikt, kas, bet man šis kāts ļoti patīk. Viņš nav ūber viegls, bet nav arī smags, viņam nav super jutīga blanka, bet tai pat laikā visas copes jūtu, nav arī titāna torzite gredzeni, bet metiens ar plānu pīto sanāk tāls, jocīgas lietas... Katrā ziņā man viņš paliek arsenāla un es viņu izmantošu. Tad lūk pilnais nosaukums ir Pinwheel, garums ir 229 cm, tests 0.4-5 grami, un šis ir solid jeb modelis ar cietu ielīmēto spici. Ļoti labs kāts mikrodžigam, grunts skrāpēšanai. Šis instruments dabūs Daiwa Luvias'12 2004 izmērā.
   Lūk īsumā mani instrumenti mačiem. Protams, šie nav akmenī cirsti un vienmēr pēc situācijas nomainu kātus, bet pagaidām liste ir šāda. Daži varbūt teiks ka par maz kātu, bet nu pēc savas pieredzes man pilnīgi pietiek ar šiem, un ja būs vajadzība papildināšu savu starta komplektu.

9 komentāri:

  1. Iespaidīgs inventārs! Lai tas tev ilgi kalpo un nes lieliskus rezultātus!

    AtbildētDzēst
  2. Sveiks! Žēl nesanāca tevi satikt sestdien, biju aizskrējis diezgan neveiksmīgi vimbās, bet pie stenda biju piektdien pienācis, parunājis ar laipnu kungu un pataustījis Lamikus, lietas labas, zinātu par tādām cenām nebūtu Z-svētkos pircis St Croix.

    Klau man tev ir priekšlikums blogam! Vienkārši ir radies jautājums un domāju, ka no tā varētu sanākt interesants rakstiņš. Pētu es spoles, un nesaprotu ar ko viņas atšķiras, ko nozīmē tie dīvainie burti aiz izmēriem vai pirms tiem, nekur netā neatrodu. kur Daiwa vai Shimano izklāstītu ko tie nozīmētu. Piemēram ņemam Twinu ir 1000S, 1000PGS, C2000S, C2000HGS, C300SDH, C300HG, 400XG. Varbūt tu zini, kur šiem ķeburiem internetā var atrast skaidrojumus?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Sveiks,
      Nekas gan jau :) Pataustīji lamikus, priekšstats ir radies, iespējams arī iegādāsies :)
      Paldies par ideju. Principā lielāko daļu no šiem zinu, ko tie nozīmē. Sarunājuši, uztaisīšu mazu skaidrojošo vārdnīcu, tuvākajā laikā!

      Dzēst
  3. Super, labākais! Es domāju, ka ja tu tādu uzblieztu mierīgi CL žurnālam varētu pārdot/nodot. Starp citu..."Mārtiņš Babris Copes Lietas 2014. gada aprīlis 8. lpp.", tas tak ir tavs raksts?! Abonēju CL žurnālu, neesmu gan to vēl nezin kāpēc saņēmis, bet raksts domāju varētu būt interesants.

    AtbildētDzēst
  4. Atvaino nezināju, es ilgu laiku nebiju to abonējis, jo vnk nebija, ko lasīt, tad atkal izdomāju, ka 18ls gadā nav žēl un pasūtīju, katrā numurā ir viens, divi raksti, kas piesaista. Šajā numurā, ko vēl neesmu dabūjis, tieši tevis rakstītais interesē, kā arī Skujinieka, jo to meistaru personīgi pazīstu, interesanti, ko tad šis būs sastāstījis žurnālistam :D

    AtbildētDzēst