Pārdomas par copi

Pārdomas par copi

svētdiena, 2015. gada 4. janvāris

Aizgājušais gads I

   Jaunais gads jau sācies, un ir pienācis laiks atskatīties uz pagājušo gadu, copes ziņā. Gribu nedaudz pakavēties lietās, kas saistītas ar inventāru un copes tehnikām, tīri no tā viedokļa ko es pats esmu izmēģinājis, kā arī varbūt lietas, kas man likās ļoti labas. Pirmā daļa - spiningi.
  Spiningu ziņā, arī šogad caur manām rokām izgāja gana daudz dažādu kātu. Mikrodžiga frontē pieturējos pie pārbaudītām vērtībām ar diviem izņēmumiem. Ap sezonas vidu tiku pie Varivas Violente VLL-73-S. Protams, solid modelis, ar 5 gramu augšu. Pārliecinājos, ka zivi šis spinis lieliski notur. Izturība viņam ir liela, ir celtas līdakas augšā ar viņu, spinis iztur. Protams, nevajag pārspīlēt, bet ar prātu visu var. Pēc kāda laika atvedu sev vēl vienu instrumentu, ļoti interesantu. APIA Legacy'
APIA Legacy' Blue Line 71.5LXS
Blue Line 71.5LXS. APIA (Angler's Utopija) ir Japāņu uzņēmums, kas specializējas spiningu veidošanā. Zīmols piedāvā gana daudz un dažādus modeļus, tiesa lielākoties domātus copei jūrā, un, protams, tādām zivīm, kas pie mums nedzīvo. Bet Legacy' Blue Line sērija ir rock fish novirzienam domāta, līdz ar ko mēs varam izmantot šos kātus mūsu asaru kacināšanai. 2.17 m garš spinings, ar jutīgu blanku, plānām sieniņām, solid spici, kas atstrādā mānekļus. Tests ir 0.8 - 5 grami. Faktiski augša arī ir tie 5 grami, ja liek klāt līdz 2'' gumiju. Palielinot silikona izmēru, sāk parādīties pazīmes, ka spinings vairs neatstrādā līdz galam džigu. Salīdzinoši pretēji, kā, piemēram, Tict Ralgo ar testu 0.2 - 4 grami, viņam droši varēja likt 2.1'' mānekli, ar 5 grami volframu. APIA ir stipri jutīgāka un smalkāka blanka.  Spinis zivi ļoti labi tur. Tiesa pagaidām lielākais loms ir bijis līdaka svarā pāri pa 1 kg. Šajā sezonā noteikti turpināšu ar viņu strādāt, ja neparādīsies, kas interesantāks.
  Vieglais džigs. Šim biju izvēlējies Blue Current no Yamaga Blanks - BLC-76Ti. Ar testu līdz 10 gramiem, tubulars. Vieglam džigam ļoti labs spinings. Var nedaudz pārslogot svaru ziņā, bet es parasti eksperimentēju ar mānekļa izmēru - 10 grami volframs un 3.1'' gumija, par piemēru. Spinis tiek galā ar zandartiem, gan pieciršanu, gan izcelšanu, pat uz augsta krasta. Ar tviču ir nedaudz savādāk. Cik esmu tvičojis tad noteikti mazās mailes līdz kādiem nepilniem 70 m. Ja mērķtiecīgi ejam uz asariem, ar tviču - ļoti laba izvēle. Labi šis kāts ir izmantojams arī pavadiņu sistēmām, klasiskajam atvadnoj pavadok.
  Džiga tehnikai esmu iegādājies Graphiteleader Vivo Prototype GVOPS-762M. Prototype sērijas spiningiem ir izmantotas labākas iespējamās blankas, furnitūra. Iepriekš man ir bijusi Finezza Prototype, un varu tikai labākos vārdus teikt par šo kātu. Tāpat plānoju savu Tiro nomainīt uz Tiro Prototype. Kas attiecas uz Vivo - šī sērija ir konstruēta tikai un vienīgi džigam. Spiningiem ir jutīgas blankas, ar ātru akciju. Metiens sanāk ļoti tāls. Konkrētajam modelim tests ir 8-35 grami. Es teiktu ka 8 grami ir ļoti optimistiska prognoze, bet 10 gramus + 3'' spinis ļoti labi atstrādā, un jutība ir augsta. Augšējais tests - neesmu tik daudz krāmējis virsū, maksimāli esmu strādājis ar 25 gramiem + māneklis. Pateicoties titāna Fuji Torzite gredzeniem, metiens sanāk tiešām tāls. Šobrīd esmu ļoti apmierināts ar šo spini, kas man principā aizvieto veselus divus kātus - vidējā un pussmagā džiga klasi. 
  Pirms pašas sezonas noslēguma, es tiku pie pilnīgi jauna Major Craft spininga, tiesa uz pāris testa copēm. Tas bija nekas cits kā no jaunās Dodger sērijas DGS-702M. Šī ir pilnīgi jauna sērija, kas
Major Craft Dodger
faktiski ir kaut kas pa vidam starp vecajām labajām Restive un Rizer. Principā Dodger spiningi būs krietni labāki par Restive, bet par Rizer - nu te jau pēc sajūtām. Man tomēr nelikās šis spinis tik labs kā mans Rizer RZS-702M. Skaidrs ka šis man kalpo tvičam, tieši tāpēc biju priecīgs saņemt līdzīgu Dodger modeli. Ļoti ātra blanka, bet tomēr man likās ka Dodger nav tik nikns kā Rizer. Blankas konstrukcija ir konusveida, līdz ar ko spiningam resnākā daļa ir apveltīta ar lielu jaudu, var droši forsēt zivi, tai pat laikā spicīte ir nedaudz plānāka, kas dod labāku izjūtu. Tomēr pārāk īss laiks man bija veltīt Dodger testēšanai, pēc manis viņš aizbrauca uz Baltkrieviju, bet ja būs iespēja šajā sezonā labprāt vēl viņu patestētu.
  Pagājušajā sezonā turpināju eksperimentēt pirmkārt ar multiplikatoriem, un to iespējamo dažādo pielietošanu mums pierastai copei, kā arī ar auklām. Ne tieši risināt strīdu, kāda zīmola auklas ir labākas, bet mēģināju pielietot fluorokarbonu un mono auklas pīto vietās. Par auklām vēlāk, bet kas saistās ar multiem, tad te vajag pakavēties. Lēnu garu sāku sevi pieskaitīt multu mīļiem. Ja iepriekš tvičoju tikai lielās mailes, un retu reizi džigoju ar multu, tad šobrīd mēģinu palielināt multu pārsvaru savā arsenālā. Protams, tikai pamatoti. Pirmkārt iegādājos spiningu Shimano Poison Adrena PA1610M. Šis spinings ir izstrādāts Shimano sadarbojoties ar Jackall zīmola pro staff copmaņiem. Viņš ir casting varianta, ar testu 7-21 grams, 2.08 m garš, ar regular fast akciju. Viņā ir izmantotas
Shimano Poison Adrena PA1610M
daudzas Shimano tehnoloģijas, gan grafīta konstrukcijas veidošanā, gan atvieglots spoles turētājs no CI4 materiāla, ko izmanto spolēm. Pirms iegādes daudz un dikti domāju par iespējamiem variantiem tviča kātam, mailēm no 100 mm līdz 120 mm maksimāli. Pēc lielākas atlases palika pāris varianti, viens no kuriem bija Poison, bet modeļi divi - mans PA1610M un otrs - PA1610M-G. Principā pēc tehniskajiem raksturojumiem, viņiem ir vienāds gan garums, gan tests, akcija. Atšķirās tikai tas ka manam pie pielietojuma ir vārds Versatile bet otram - Fast Moving & Big Bait. Parokoties pa hieroglifu kaudzēm, atradu atšķirību. Manam ir izmantots daudz vairāk ogleklis - 99.2%, otram tikai 59.6%. Turklāt salīdzinot spices diametrus viss tapa skaidrs - 1.9 pret 2.2 un apakšējais blankas diametrs - 11.3 pret 13 mm. Skaidrs ka otrs spinis būs krietni bomīgāks, lai arī regular fast, bet cietāks. Ja es plānotu tikai
mailēm no teiksim 115 - 120 mm, vēl varētu ņemt, bet mazākās mailes šajā programmā īsti neietilps. Tāpēc izvēle bija skaidrs, un spinis pavisam drīz nonāca manās rokās. Un nemaz neesmu vīlies! Kāts ir ļoti viegls. Blanka ir koniska, jutīga. Liels pluss manā skatījumā ir tas, ka spinings ir viendaļīgs. Patīk man viedaļīgie. Ja būtu iespēja daudz maz komfortabli pārvadāt garākos džigam domātos, tad man viņi arī ātri vien paliktu viendaļīgi. Brīnišķīgs instruments vobleru dancināšanai. Minētie 7 grami, gan ir nedaudz par maz. Tvičot principā var, bet īsti nav tas, tomēr mailēm līdz 90 mm vajag light jeb vieglās klases spini. Izmantojot multu, sapratu ka tvičot man patīk stipri labāk ar šādu spoli, līdz ar ko droši vien šis nav pēdējais casting komplekts uz šo copes veidu. 
  Otrs novirziens multam, ko es pastiprināti, pētīju ir BFS - Bite Finesse System. Salīdzinoši jauns copes stils no Japānas, kad ar ultralight un light ēsmām copē, izmantojot multu un, protams, UL vai L casting spiningu. Šis nav pirmais gads kad mēģinu šo copes stilu. Godīgi sakot līdz šim līdz galam neesmu izpratis viņam pielietojumu mūsu platuma grādos. Esmu viņu pielietojis wacky tehnikai, bet skaidrs ka arī pats vekijs nav tas populārākais ķeršanas veids. Džigs - īsti jēgas nav. Vienīgais kad ir runa par svariem no 8 - 12 gramiem, parādās papildus jutība, ko dod pats mults. Tvičs ar mazajām mailēm - jā, šis pagaidām ir vienīgais veids, kur pastiprināti
Spoles turētājs no CI4 materiāla 
pielietoju BFS. Principā šim copes stilam veltīšu atsevišķu ierakstu blogā, bet ko šeit gribu minēt, ka pagājušajā sezonā iegādājos spini kas ir tieši piemērots BFS. Arī tas ir no Shimano Poison sērijas - 166L-BFS. Tests ir 4-12 grami, 1.98 m garš, ātrās akcijas.
   Foreļu tēmā pagaidām esmu apstājies pie Tenryu Cierry CR62L. Lieliski nostrādāts foreļu spinings, ar ātro akciju, kas man lieti der mazo vobleru tvičam, un testu 2-8 grami. Ar šo spini vienlīdz labi varu strādāt ar maksimāli daudz ēsmām - rotiņi, vobleri, gumijas. Pagaidām esmu apmierināts, un ņemot vērā to ka ar katru sezonu, diemžēl, samazinās laiks ko pavadu foreļu copē, šis ir ļoti labs instruments.
Poison kopā ar multu
  Un pēdējais stāsts būs par Favorite spiningiem. Pirms pagājušās sezonas man bija maza saskarsme ar Ukraiņu spiningiem. Vienīgais, kas man bija - Synapse sērijas modelis, kas principā bija gana labs, ar interesantu blanku. Uz sezonas beigām es dabūju uz testu, principā lielāko daļu no sēriju modeļiem. Sākot ar budžeta New Spirit līdz top klases Solo un Exclusive. Biju gana pārsteigts par daudziem no viņiem, jo šie spiningi ir pārsteidzoši labi nostrādāti. Un to nevar attiecināt tikai uz augstā gala spiņiem. Toties ja skatāmies uz augsto galu - Favorite iet ceļu, kas pieprasa augstākās klases blankas, furnitūras, maksimāli labi nostrādātus instrumentus, ar gana interesantām akcijām. Principā ar daļu no dārgajiem spiņiem viņiem izdodas noturēt
Tenry Cierry CR62L
marku, bet ne ar visiem. Solo ir labs, bet ne visiem viņš patiks. Turpretī Exclusive - ļoti labi nostrādāts spinis mikrodžigam, bet te atkal - cena ir augsta. Man ir Solo mikrodžiga spinings, ko izmantoju street fishing disciplīnai. Tieši tur šis spinings lieliski atverās, un viņu var izmantot uz pilnu jaudu. Cik esmu redzējis tad Favorite turpina izstrādāt jaunus kātus, izmantojot maksimāli daudz jaunu inovāciju, ceru ka arī jaunie modeļi mani pārsteigs. 
  Lūk, mans pagājušais gads, jeb sezona tīri no spiningu viedokļa. Daudz ko esmu mēģinājis, daudz ko iegādājies, katrā ziņā turpinu pilnveidoties un eksperimentēt, kas man ir ļoti no svara. Lai progress un process neapstājas!

P. S. Nākošajā daļā ieskatīšos spolēs un auklās.

Shimano Poison Adrena 166L-BFS



Poison 166L-BFS

Poison 1610M



4 komentāri:

  1. Sveiks!

    Apia un Shimano kastingi liekas interesanti. Derētu kādu strelku uztaisīt un apskatīt. Pats esmu mierā ar to inventāru, kas ir, bet tāpat ir šādas tādas idejas, ko gribētos papildus. Būs vienu dienu jānobriest un arī kāds blogs jāuzraksta :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Droši, strelku sarunāsim.
      Par tiem Poison baigi ilgi skatījos, domāju. Bet kad ar vienu trāpīju, respektīvi paņēmu tieši tai lietai, kam vajadzēja, nācās arī otru ņemt BFS :)
      Shimano JP galu nebiju sevišķi daudz baudījis, bet šobrīd pārliecinos ka ir pat baigi o.k.
      Man atkal būtu interesanti Tavu Soare Xtune pabaudīt :)
      Kas attiecas uz spiņiem, tad man te ceļo vēl pāris interesanti modeļi no Deps un Evergreen :)) Jaunā sezona būs interesanta :)

      Dzēst
  2. Sveiks!
    Kad sarunāsiet... man arī lūdzu vietu un laiku paziņojiet :))))

    AtbildētDzēst
  3. Mārtiņ, dod ziņu par laikiem. Štukosim. Anatolij - net problēmo! XTune, kas man - viens no favoriitkaatiem. Ljoti patiik!

    AtbildētDzēst