Pārdomas par copi

Pārdomas par copi

otrdiena, 2014. gada 30. decembris

Stāsts ar labām beigām

   Gribēju padalīties ar stāstu par notikumu, kas tiesa notika apmēram divus mēnešus atpakaļ, bet es domāju ka vēl kādam noderēs mana pieredze.
   Viss ir vienkārši, radās vajadzība pēc jaunas spoles. Ja spole, tad Daiwa, ja pērku tad no Japānas. Parastā shēma nekas jauns. Izvēlos modeli, šoreiz Exist 2506. Atrodu interneta veikalu no kura pirkšu, turklāt gribu piezīmēt, ka no šīs vietas esmu daudzreiz pircis un pilnībā uzticos pārdevējam.
Veicu apmaksu caur PayPal. Spoles piegāde notiek ar EMS jeb ekspress pastu. Parasti zinu ka šī procedūra notiek maksimāli piecu dienu laikā. Turklāt ir izsekošanas numurs, ar kura palīdzību varu sekot līdzi savai spolei. Paiet pāris dienas un pēc numura redzu ka spole ir izlidojusi no Japānas, līdz ar ko secinu ka pēc dienas, divām man viņa būs rokās. Bet še tev nu bija - Latvijā paciņa neiečekojas. Paiet vēl divas dienas, pēc tam vēl pāris. Nu un sāku jau kaut ko nelabu nojaust. Zvans uz Latvijas Pasta ekspress pasta daļu neko nedod, tur meitenes laipni paskaidro ka šī pasta sūtījumi var iestrēgt pat līdz 20 dienām. Bet es saprotu ka šoreiz šis nav tas gadījums. Nolemju negaidīt un sazinos ar pārdevēju. Protams, viņš atbild ka spole ir nosūtīta, un ka lai pagaidu. Neliekos mierā un veru vaļā PayPal lietu par preces nepiegādi. Paiet nedēļa, līdz PayPal man laipni atbild ka pārdevējs ir pierādījis viņiem, PayPal, ka es esot spoli saņēmis, līdz ar ko šī lieta tiek slēgta, un viņu vairs nevar atvērt. Lieliski! Uz maniem aicinājumiem parādīt kā nosūtītājs ir pierādījis spoles saņemšanu, protams, netiek atbildēts. Kaut kā naudu negribās zaudēt, līdz ar ko nolemju tramdīt Latvijas Pastu, jo skaidrs ka spole pazudusi Latvijas pusē. Nu ne jau lidmašīnā kāds viņu ir ņēmis! Turklāt parunājot ar paziņām, mans gadījums nav vienīgais, tādu ir daudz. Tieši tāpēc daudzi vispār vairs nesūta ar EMS pastu... Caur paziņu tieku pie Latvijas Pasta kvalitātes daļas kontaktiem. Top mans iesniegums, kurā norādu gan izsekošanas numuru, gan pievienoju PayPal rēķinu, kur skaidri redzama summa. Nosūtu caur pasta nodaļu viņu. Darbiniece saka ka apmēram divu nedēļu laikā ir jāatbild. Paralēli turpinu bombardēt pārdevēju no Japānas, ar jautājumiem par spoli. Viņš atbild, ka ir nosūtījis pieprasījumu Japānas Pastam, kas ir sācis meklēt spoli. Lieki piebilst ka atbildi no pasta saņemu pēc trīs nedēļām. Atbilde ir aprakstīta A4 lapa, kur pat ir sajaukts mans uzvārds, jo principā, kad sekretāre štancē viņas, ir vienalga Babris vai Jansons, tāpat derēs. Īsumā pasts veicis izmeklēšu un diemžēl konstatējis ka sūtījums pazudis. Bet sakarā ar kaut kādām pasta konvencijām, viņi sazinās ar nosūtītāj valsti, un informē viņu par faktu. Tālāk jau Japānas pastam vajag izmaksāt sūtījuma vērtību pārdevējam jeb nosūtītājam. Un tiešām tā notiek - vēl pēc nedēļas man pārdevējs atgriež naudu caur PayPal. Epopeja beidzās man par labu.
   Ko no šī visa var izsecināt. Pāris lietas. Pirmkārt obligāti ir jānorāda pilna sūtījuma vērtība, jābūt godprātīgam un jāmaksā visas muitas un PVN. Ja manā gadījumā tā nebūtu, es visticamāk zaudētu 65'000 JPY jeb 450 EUR. Labā lieta šajā sakrā ir ka naudu var dabūt atpakaļ. Protams, ja PayPal būtu atgriezis viņu uzreiz tas man aiztaupītu liekas problēmas un laiku. Principā šī epopeja vilkās vairāk kā mēnesi. Bet šajā gadījumā ir tak svarīgs rezultāts, vai ne? Un galvenais ja ir problēmas rakstam iesniegumus Latvijas Pastam - galu galā viņiem ir obligāti jāizmeklē šie gadījumi, un cerams arī ka uzlabosies darbinieku kontingents!
   Veiksmi pirkumos ārvalstu veikalos!

4 komentāri:

  1. Paldies, Mārtiņ, par rakstu, ļoti noderīgi, pienāks diena, kad es arī nobriedīšu šādam pirkumam un "lessons learned" noderēs. Klau kā ir ar iespēju apdrošināt sūtījumu tajā galā, vai tāda iespēja pastāv?

    Daudz laimes dzimšanas dienā, stipru veselību un sportiskiem panākumiem bagātu gadu!

    AtbildētDzēst
  2. Gribu atzīmēt, ka šis ir pirmais gadījums pa kādiem deviņiem gadiem, kopš sūtu no Japānas interneta veikaliem, kad prece ir pazudusi. Turklāt es to daru gana bieži. Visi EMS, cik zinu, ir apdrošināti. Ja tā nebūtu tad šajā gadījumā, kad PayPal laipni pasūtīja trīs mājas tālāk, es naudu nebūtu dabūjis atpakaļ. Bet to gan var uzjautāt pārdevējam pirms pirkšanas. Un šeit arī ir no svara kāda bija sūtījuma vērtība, respektīvi ka tiek uzradīta pilnā vērtība. No otras puses sūtot pakas ar regulāro pastu, pazušanas iespēja esot daudz mazākā, kā ar EMS.
    Paldies par sveicieniem, Laimīgu Jauno gadu, veiksmi copē, daudz jaunu atklājumu un skaistu lomu!

    AtbildētDzēst
  3. Pietrūkst viens svarīgs secinājums - kāds par velti vai par ļoti lētu naudu tiks pie Exist 2506 :). Mierina fakts, ka tas ir izņēmuma gadījums 9 gadu laikā, savādāk krietni liktu pārdomāt sūtījumu veikšanu no Japānas.
    Un jā - nezinu, kurš datums Tev ir svinīgāks - 1. maijs vai dzimšanas diena - bet nu sveicieni un laba vēlējumi arī 31. decembrī :)! Priekā!

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Aprunājoties ar paziņām, šī gada laikā ir pazudušas apmēram piecas spoles, kas sūtītas caur EMS. To vidū gan Certate, gan Luvias, arī Twin Power un mans Exist. Mēģināju uziet kur šīs spoles paliek, bet bez panākumiem. Var jau būt ka šī persona (vai personas) patur spoles sev, nu varbūt, bet drīzāk domāju ka viņas tiek notirgotas. Kur - droši vien caur paziņām. Turklāt diezgan bieži viņas zūd no viena konkrēta sūtītāja - veikala.
      Paldies, Laimīgu Jauno gadu!

      Dzēst