Pārdomas par copi

Pārdomas par copi

pirmdiena, 2015. gada 19. oktobris

Shimano multi

Nav nekāds lielais noslēpums, ka spoļu ziņā izvēlos tikai un vienīgi Daiwa zīmola modeļus. Gadu gaitā esmu atzinis Daiwa par vislābāko tieši priekš sevis. Bet vienmēr ir interesanti pamēģināt citu ražotāju izstrādājumus. Šoreiz es ar to domāju Shimano, turklāt precīzāk tieši Shimano multus. Uzreiz gribu bilst ka šeit nebūs runa no sērija - Diwa vs. Shimano. Vienkārši vienā jaukā, saulainā dienā satikāmies ar čomu, kuram ir pietiekoši daudz Shimano multi, un ietestējām viens otra inventāru. Jāsaka bija interesanti salīdzināt šīs spoles ar man rīcībā esošām. Tagad nedaudz par pašiem modeļiem.
   Pirmais modelis ir Exsence DC mults. Jāsaka ka čomam viņi ļoti patīk tāpēc šādas jau ir iegādātas veselas trīs gabalas. Lielākā fīča šīm spolēm ir Shimano digitālā sistēma jeb DC. Idejiski viņa ir līdziga Daiwa 3D Magforce, bet Daiwa gadījumā bremze tiek regulēta ar fiziskiem magnētiem, bet DC gadījumā, spoles korpusā ir iebūvēts digitāls čips, kas attiecīgi kontrolē magnētus, kā arī
Exsence visā savā godībā
automātiski uzlādējas, lai metiena brīdī dotu maksimālu impulsu auklas kasetei. Šādā veidā metiena attālums mānekļiem ir ļoti labs. Plus vēl tas ka DC ir jau ieprogrammēti vairāki režīmi, kas stipri vien atvieglo dzīvi, kā iesācējam, tā arī jau zinošam copmanim. Labajos sānos atrodas pārslēdzējs, kuram tad ir attiecīgi režīmi. No 1 līdz 4 ir standarta bremzes režīmi, idejiski paredzēti PE auklām, par cik šo modeli japāņi izmanto sea bass ķeršanai. Skaidrs ka 1 ir vājāka bremze, 4 stiprāka. Bet tāpat būs jāstrādā ar īkšķi, kad māneklis skars ūdens virsmu. Tālāk redzam burtu kombinācijas. Pirmā ir F - režīms fluorokarbona auklai. Pamatā šis režīms izslēdz iespējamību, ka fluorokarbons, būdama salīdzinoši cieta aukla, metiena brīdī pati tinās nost no auklas kasetes, līdz ar ko veidojot bārdas un auklas nobrukumus. Tie kas lieto multu ar fluorokarbonu noteikti sapratīs par ko ir runa. Šajā režīmā pašā
DC iestatījumi
metiena sākumā bremze tiek nospriegota gandrīz maksimāli, izvairoties no šī auklas tīšanās momenta, un pēc tam pakāpeniski atlaista tālākam lidojumam. Jebkurā gadījumā testējot mānekļus, smagākiem par gramiem 12-14 šis režīms labi strādāja. Vieglākiem gan nē. Nākamais režīms BB - big bait mode. Režīms tiešām lielām, smagām ēsmām. Idejiski šis režīms vairāk bremzi nospriego kad māneklis jau ir izmests un atrodas gaisā. Lasot pašu Shimano paskaidrojumus, viņi to skaidro ar sānu vēju ietekmi, un šādā veidā māneklis tiek stabilizēts. Testējot izmantoju šo režīmu ar big minnow, swimbaitiem un lielām gumijām. Jāsaka ka savs ieguvums ir. Māneklis lido ar daudz labāku trajektoriju, izvairoties no metiena noraušanās un tai pat laikā palielinās precizitāte. Pēdējais ir īpaši gudrs SP jeb special PE režīms. Idejiski šis ir visdrošākais režīms pašam copmanim. Tikai ļoti retos gadījumos pēc mānekļa iekrišanas ūdenī, aukla var apmesties. Principā šajā režīmā var aizmirst ar ierasto bremzēšanu ar
Exsence ar tūnētu rokturi
īkšķi. Turklāt āķis slēpjas tajā faktā, ka nav svarīgi vai met 7 gramus vobleri, vai 14 gramīgu. DC sistēma visu izdara pati. Pamatā šis režīms esot bijis domāts jāpāņiem, kas naktī ķer. Par cik ir tumšs un neko neredz, režīms ir labs dēļ drošuma un lietošanas vienkāršības. Testējot šo SP režīmu jāsaka ka mainot mānekļus tiešām neradās nekādas auklas ķeršanās. Pāris reizes kad māneklis iekrita ūdenī auklas kasete apmeta vēl apgriezienu, radot vienu vai divus brīvās auklas gredzenus. Bet to uzreiz var attīt un nav ne miņas no bārdas vai kā tamlīdzīga. Principā lai lieki neiespringtu pietiktu ar šo vienu iestatījumu uz visu dienu. Mainot mānekļus DC sistēma visu izdara pati. Skatoties no Daiwa puses, 3D Magforce faktiski ir atteikusies no standarta bremzes sistēmām un piedāvā trīs iestatījumus - Max Brake, All round un Max cast. Ja tā varētu teikt tad šī sistēma nav tik pilna ar fīčām kā DC, toties piedāvā ļoti vienkāršus iestatījumus. Salīdzinot metienu attālumus, tad ja ņem vērā vienādus mānekļus, auklas un pašu spiningus, neliela atšķirība ir Shimano labā. Tiktālu par pašu DC. Vēl Exsence ir pirmais Shimano mults, kam ir izmantota X-ship tehnoloģija. Domāju ka tas nav nekāds jaunums inercenēm. Jāsaka ka pati gaita tiešām ir ļoti plūdena un harmoniska. Ja nezinātu šī multa cenu domātu ka man rokās ir daudz dārgāks modelis. Jauda šim multam netrūkst - lieliski tiek galā ar smagiem mānekļiem, tā ka ja ir vēlme ņemt Exsence big minnow droši! Cenu ziņā es gribētu teikt ka šis mults ir virs vidējās klases - Japānā maksā apmēram 35`000 līdz 40`000 jenas.
   Nākošais testa objekts bija Shimano pats augstais gals Antares. Mults izskatās ļoti krāšņs. Vicaur hromēta apdare, spīd un laistās. Ar šī spole ir domāta japāņu tirgum, attiecīgi cena un kvalitāte. Uzreiz jāatzīmē, ka ir divi Antares veidi jeb modifikācijas - Antares un Antares DC7LV. Manā rīcībā bija nedaudz "pieticīgākā" Antares pamata versija. Atšķirība ir digitālās sistēmas trūkums, kas
Skaistule Antares
Antares gadījumā ir advancētāka par aprakstīto Exsence DC. Principā spoles iekšpusē atrodas visi labākie Shimano izstrādājumi. X ship sistēma, kuras zobrati ir padarīti vēl mazāki līdz ar sazobe nu jau ir gandrīz perfekta. Lieliski plūdena gaita. Ir izmantoti bremžu diski no speciāla materiāla. Jāsaka ka drag ir diezgan liels, līdz ar ko Antares droši tiks galā ar trofejām. Multam ir interesanta bremžu sistēma. Antares ir centrbēdzes bremze, kuru regulē atverot spoles labo vāciņu. Lai arī izklausās sarežģīti, bet dzīvē procedūra ir gaužām vienkārša - apakšējā daļā ir mēlīte, kuru nospiežot atveras vāciņš un varam ieslēgt vai izslēgt bremzes. Bez šīs operācijas ir pieejams spoles apakšējā daļā mazs ritenītis ar kura palīdzību varam pieregulēt bremzi. Te atkal jāsaka, lai arī izklausās šis viss ļoti sarežģīti dzīvē tā nav. Bremzes regulējas ļoti labi, netiek norauti ne metieni ne lidojuma attālums. Tiesa varbūt ja iesācējs uzreiz nopirks šo mutlu, tad varbūt no sākuma paies ilgāks laiks treniņiem. Mults met ļoti plašu svaru diapazonu. Tika galā gan ar 7 gramu maili gan ar smagajiem swimbaitiem, kas sver 35 gramus. Sīkums, bet man patīk ka ass bremzi
regulējot dzirdi mazos klikšķus, kas identificē cik daudz asi pievelkam. Lēto multu sistēmu ar mehānisku bezskaņas puļķi ne īpaši cienu. Svars spolei ir salīdzinoši mazs. Lasot citu autoru apskatus, saprotu ka Antares vecie modeļi ir svēruši diezgan. Faktiski ja salīdzina ar Daiwa konkurentu, kas arī bija testā Steez LTD.SV TN edition, tad šī spole likās nedaudz pārliecinošāka uz metienu ar smagākiem mānekļiem. Tiesa Steez ir magnētiskās bremzes, ar tālmešanas sistēmu, bet ja būtu jāizvēlas Antares ņemtu tieši smagajiem mānekļiem. Cena nav draudzīga - par standarta Antares būs jāšķiras no 45`000 līdz 55`000 jenām, bet par super advancēto Antares DC7LV - no 65`000 līdz 75`000 jenām!
   Pēdējais mults bija Calcutta 101 izmērs. Šis ir jau apaļais mults, paredzēts krietni lielākām slodzēm, ar ietilpīgāku auklas kaseti. Principā arī šis mults nesver neko daudz, kā viena laba bezinerces sopole. Shimano ir konstruējis Clacutta ar maksimāli iespējami kompaktu korpusu. Uzliekot spoli uz spininga nejūti ka virsū būtu lielais mults. Šis mults nepadodas ātrai bremzes regulēšanai. Principā lai noregulētu bremzi šeit ir jāskrūvē vaļā multa sānu vāks. Bet toties ja šo multu vienreiz noregulē, tad ar lielajiem mānekļiem viņš tiek galā lieliski. Tieši darbam ar lieliem swimbaitiem un mazajiem džerkiem šis tika iepirkts. Cena šai spolei svārstās no 26'000 līdz 35'000 jenu.
   Pēc šī visa secinājums ir viens - Shimano ir lieliski multi. Šis zīmols iet savu ceļu, lai uzražotu ideālu spoli, kas lieliski kalpotu copmanim. Abi divi spoļu grandi Daiwa un Shimano ražo lieliskas spoles. Vienīgais atliek izvēlēties to īsto, kas ir nepieciešama konkrētiem apstākļiem konkrētiem mānekļiem. Un šeit bez eksperimentiem neiztikt!

Vai zinājāt pār šāda verķīša esamību? Mazs klipsis kur ievērt auklas
brīvo galu, lai nākošajā copes reizē, ērti un ātri varētu salikt kopā inventāru
un izvilkt auklu caur spininga gredzeniem.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru