Pārdomas par copi

Pārdomas par copi

otrdiena, 2016. gada 10. maijs

Maksimālā dīķu burvība

Iestājies ir silts pat varētu teikt karsts laiks. Mani šis fakts priecē. Turklāt nesen ir sākusies copes sezona, plēsoņu ķeršanā no laivām. Lieliski! Pēdējos mēnešus visa uzmanība tika veltīta foreļu copei, pie līdakām īsti vēl nav sanācis piestrādāt. Bet arī pēc LČ forelēs, nolēmu aizbraukt uz Vangažu dīķiem, nedaudz patrenēt area foreles. Otrs mērķis šim izbraucienam bija divi interesanti spiningi, kurus jau biju paspējis Viļņas izstādē izkratīt, un kas man pašam ļoti iepatikās. Runa ir par Maximus zīmola spiningiem. Maximus nu jau ir plaši atpazīstams Krievijā. Zīmola portfelī ir daudz un dažādas spiningu sērijas un modeļu gamma ir ļoti plaša. Paši spiningi tiek taisīti Korejā. Viennozīmīgi tas nav nekas slikts. Kaut vai JS Company Bixod spiningi arī nāk no Korejas, un ir lieliski izpildīti. Arī šajā gadījumā noteikti vajag atzīmēt pašu spiningu, kā tas ir salikts. Visi gredzeni pietīti ļoti kārtīgi, diegi taisni. Nav nekādas lakas notecējumi. Rokturi izpildīti pamatā no EVA vai korķa un EVA sajaukuma. Kā man paskaidroja šos spiningu izstrādātājs, tad labas kvalitātes korķi nu jau uz daudziem gadiem ir rezervējuši vīna ražošanas uzņēmumi - deficīta prece! 
   Konkrēti šoreiz esmu pievērsis uzmanību Midori sērijai. Midori ir speciāla sērija, kas specializēta uz foreļu copi. Loģiski ka Midori mani piesaistīja. Modeļu gammā ir pieejami trīs modeļi - divi stream jeb native trout un viens area jeb dīķu copei domāts. Raksturlielumi sekojoši. Midori Area MSESM60XUL - 0.8-4 grami, Midori Stream MSESM62SUL - 1-5 grami un MSESM66UL - 1.5-6 grami. Blankas ir izmantotas vieglas, skanīgas. Pēc ražotāja datiem pati šķiedra ir augstas klases nano  šķiedra, kas aptīta ar speciālu oglekļa šķiedru. Attiecīgi Midori ir ieguvis jutīgu, bet tai pat laikā ar
jaudas rezervi apveltītu blanku. Furnitūra ir izmantota Fuji gredzeni titāna rāmjos ar Torzite ieliktņiem. Vēl viens punkts lai atvieglotu blanku. Area spinings sver 56 gramus, stream, attiecīgi - 61 un 66 grami. Tīri vizuālā ziņā, Midori ir izmantots EVA un korķa roktura salikums. Jāsaka ka man šāda versija ļoti patīk. Es piederu pie tiem copmaņiem, kam foreļu spiningam nu ir jābūt ar korķa rokturi. Sava veida elegance :) Pats spoles turētājs arī ir Fuji, ar metāla augšējo uzgriezni. Man lietojot spiningu, šis uzgrieznis nedaudz traucē. Bellezza risinājums, ar korķa uzgriezni, ieliktu rokturī man patīk labāk. Pats roktura gals ir īss, labākajās area spiningu tradīcijās. Jāsaka ka tāds pats rokturis arī ir izmantots stream modeļiem. Akciju ziņā te viss ir gana klasiski - area ir moderate jeb paraboliska akcija, stream - ir norādīta fast, bet es teiktu ka drīzāk kaut kas starp fast un moderate
Foreļkātiem man ļoti patīk korķa rokturi. Šajā gadījumā
kombinēts korķis + EVA materiāls
fast. Teiksim Bellezza fast ir asāks. Jauda jau ir norādīta nosaukumā - XUL - extra ultra light, SUL - super ultra light un UL - ultra light. Skaidrs, ka šie spiningi ir ļoti viegli, domāti maziem mānekļiem. Bet ne mazām zivīm! Tieši šī iemesla dēļ pirmās copes ar Midori aizvadīju Vangažos, kur sporta dīķī krietni vien lielas foreles peld.
   Faktiski area un stream Midori viens otru ļoti labi papildina. Area man ļoti patika, tīri dēļ spininga akcijas, dēļ sava mīkstuma. Ir liels kaifs, ar šo spiningu cīnīties ar varavīksnes forelēm. Kāts ir viegls, amortizējošs, un kausēt zivi ir tīrā bauda. Tiesa ja būtu šis spinings jāņem uz mačiem, diez vai izvēlētos, tikai tādēļ ka paiet gana ilgs laiks kamēr nokausē foreli. Ar fast spiningiem daudz ātrāk var noparkot lomu. Pamatā ar šo Midori strādāju ar šūpiem, gumijām. Noteikti šūpiem šis ir ļoti piemērots spinings. Labi met vieglos un vidējā svara šūpus. Ar gumijām, faktiski pietiekami labi tiek galā, lai gan man nedaudz pietrūkst asuma. Runājot par stream Midori, tad šis jau tieši uz silikona mānekļiem man patīk krietni labāk, turklāt šis spinings tiek labi galā ar tviču - vobleriem. Kā jau minēju šie abi viens otru papildina. Upē ar Midori esmu izdarījis tieši pāris metienus, bet tajā brīdī uz izjūtām viņš likās gana piemērots. Attiecīgi tuvākajā laikā šis Midori brauks uz upi strautenes lūkoties :) Pēdējā piebilde par cenu līmeni. Midori nav lēti. Faktiski vieni no dārgākajiem spiningiem kas ir Maximus zīmolam. Šobrīd vēl ir pāragri teikt nez kādus secinājumus, bet man liekas ka viņi ir savas cenas vērti.
Zemāk video atskaite, kur var redzēt Midori darbībā.




Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru