Pārdomas par copi

Pārdomas par copi

ceturtdiena, 2014. gada 13. novembris

Mezglu sienamais

   Attīstoties mikrodžigam, ar vien biežāk lietojam fluorokarbona pavadiņas. Principā šīs auklas lietošana ir pamatota - gan nodilumizturība, gan tas ka asaris daudz drošāk ņem. Tik tālu viss ir labi, bet siet šīs pavadiņas pie pamat aukla, nav diezko liela izprieca. Principā ir vairāki mezgli kā savienot
abas auklas - kaut vai populārais burkāns jeb mahin knot vai blood knot. Galvenais, lai mezgls būtu kompakts, lai būtu izturīgs, un metienā viegli slīdētu cauri spininga gredzeniem. Principā es izmantoju tikai burkānu, jo mezgls atbilda visām manām prasībām. Protams, sliktā lieta - uzsiet mezglu nav ļoti viegli, un kad ir vējš, lietus, vai teiksim mači, tad nav laika nodarboties ar šādām lietām. Līdz ar ko meklēju risinājumu, un atradu. Tas saucās - Daiwa Sokkou. Šis mezglu sienamais ir nedaudz līdzīgs pildspalvai, kuras galā, no metāla trubiņas izbīdās tāds kā āķis, kā tamboradatai. Principā ierīce vienkārša, bet tai pat laikā tiešām praktiska. Ir viņš nopērkams divos izmēros S un M. S ir sarkanā krāsā, un paredzēts izmantot plānām auklām, principā mikrodžiga variants. M ir dzeltenā krāsā, paredzēts nedaudz resnākām auklām. Cik atradu informāciju Eiropas Daiwa katalogā, tad ar dzelteno var siet pītās auklas līdz 0.25 mm, mono (fluoro) - 0.40 mm. Es izvēlējos dzelteno, galvenokārt tāpēc, lai arī ejot uz zandartu varētu ātri piesiet fluorokarbonu. Tālāk pats mezgls. Uzreiz varu teikt ka pagāja pāris dienas kad tā cītīgi sienot es ietrenējos uzsiet viņu, un šobrīd varu teikt ka lai piesietu fluorokarbonu man aiziet ļoti maz laika, viss notiek ātri un operatīvi. Pats mezgls sienās elementāri, turklāt sanāk ļoti kompakts, un viņš ļoti labi slīd cauri gredzeniem. Brīvdienās bija iespēja nedaudz patestēt šo lietu, un pat pēc pāris stipriem zacepiem, spēju izraustīt laukā mānekli. Protams, nopietnāk vēl ir jāpatestē šis mezgls, bet pagaidām esmu ļoti apmierināts. Pats siešanas process - aprakstīt to nevar tāpēc zemāk pāris video ar pamācībām.
Principā ar šo verķi esmu ļoti apmierināts, domāju ka viņš man gana daudz atvieglos dzīvi. Uzreiz gan jāsaka ka viņš nav lēts - cena ir ap 25 EUR. Kuram ieinteresēja - droši uz Profi Tackle, Skaistkalnes ielā!

3 komentāri:

  1. Mārtiņ, S izmērs ir oranžā krāsā nevis sarkanā. Tas, lai citi nemulstu, ja meklē kaut ko tādu. Pašam nav. Esmu domājis, bet pagaidām neredzu pamatu atteikties no burkāna. Mezgls sanāk lielāks par burkānu vai nē?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Nu jā, viņš ir sarkanīgi oranžs :) Īsti lielāks viņš nesanāk, es teiktu ka tikpat kompakts. Kas ir pluss, ka šo mezglu var uzsiet ļoti ātri, noteikti ātrāk kā siet burkānu. Toties burkānam ir labi tas ka viņš labāk slīd cauri gredzeniem, samērā maz, bet tomēr šis tik viegli neslīd cauri.. Protams, ja vispār laiž viņu caur gredzeniem :)

      Dzēst
  2. es laižu caur gredzeniem. Man fluriks ir 1 - 1,5 m garš! Paldies!

    AtbildētDzēst